Tämän vuoden ratakatkot valmistuivat onnistuneesti
Kaikki Tikkurilan aseman kuusi raidetta ovat taas normaalisti käytössä. Raiteen 1 katko päättyi tänään aamulla klo 4.40 ja junaliikenne palautettiin raiteelle. Ratakatkot alkoivat kesäkuussa ja jokainen raide on katkaistu vuorollaan. Vantaan ratikan rakentaminen on sujunut Tikkurilan asemalla aikataulussa ja liikenne on sujunut ilman häiriöitä.
Tämän vuoden ratakatkot ovat päättyneet Tikkurilan asemalla onnistuneesti
Tunnelin rakentaminen jatkuu
Kaikki raiteet on nyt siirretty raideapusilloille. Raideapusiltojen avulla tunnelia voidaan rakentaa raiteiden alla junien liikennöidessä normaalisti. Seuraavaksi siltojen alta kaivetaan pois ylimääräinen maa-aines, ja myöhemmin päästään rakentamaan betonitunnelia ja lopulta myös raidejärjestelmää. Tikkurilan aseman alle on tulossa ratikan reitin vilkkain pysäkki, jolla matkustajat voivat sujuvasti vaihtaa junasta ratikkaan tai toisin päin.
Tiivisti rakennetussa kaupungissa rakentaminen vaatii erityistä osaamista
Tikkurilan raitiotunneli on Vantaan ratikan haastavimpia työmaita. Junat liikennöivät tiheästi ja kaikki työ on tehtävä rautatieliikenteen ehdoilla. Kaikki ratakatkot toteutettiin kuitenkin suunnitellussa aikataulussa eikä junaliikenteelle aiheutunut häiriöitä. Osaprojektipäällikkö Jonne Nurmela antaa kunnian osaavalle työporukalle ja katsoo toiveikkaana tulevaisuuteen:
”Luotamme siihen, että suunnitelmallinen ja pitkäjänteinen työ tuottaa tulosta. Työmaan ja hankkeen onnistumisen takana on aina iso joukko ammattilaisia, jotka antavat oman panoksensa. Luotamme toisiimme, ja kaikki onnistumiset ovat meidän kaikkien yhteisiä onnistumisia.”